RCS&RDS performerul portărilor în anul 2015

RCS&RDS performerul portărilor în anul 2015

Recent, ANCOM a publicat un comunicat ( http://www.ancom.org.ro/peste-2000000-de-numere-mobile-portate-n-romnia-_5518) prin care anunța depășirea cifrei de două milioane de numere de telefonie mobilă portate până la finele anului trecut. Comunicatul prezintă și un grafic cu evoluția în timp a numerelor de telefonie mobilă portate începând cu anul 2008, anul lansării serviciului.

Din grafic se observă un punct de inflexiune în anul 2014, care nu poate să nu fie asociat cu intrarea în vigoare a acordului de roaming național dintre RCS&RDS și Vodafone, în aprilie 2014. Acordul de roaming, care i-a oferit operatorului RCS&RDS și clienților săi acoperire națională (peste 99%), corelat cu tarifele oferite de RCS&RDS, cele mai scăzute de pe piață, au provocat ca aproape jumătate, 348.328 mai exact, din portările anului 2015, în total 723.443, să fie făcute în rețeaua RCS&RDS.
Într-o piață sensibilă la prețuri, RCS&RDS capitalizează avantajul unor pachete interesante (telefonie și acces Internet) la tarife mult mai mici decât ale competitorilor săi și al calitatății foarte bune (acoperire, etc.) a rețelei unui concurent.
Cum acordul de roaming national cu Vodafone expiră în aprilie 2016, am putea asista anul acesta la un process invers, migrare de la RCS&RDS către alte rețele, dacă RCS&RDS nu va reuși să păstreze calitatea serviciilor - acoperire în primul rând.
Analizând cele 723.443 de portări numere de telefonie mobilă din anul 2015, pe lângă cele 348.328 portări către RCSRDS mai constatăm că Vodafone a primit prin portare 153.772 de noi utilizatori, Orange - 128.160, Telekom Romania Mobile Communications - 76.676 și Telekom Romania Communications - 16.459. Dacă RCS&RDS este surpriza pozitivă, fostul Cosmote este surpriza negativă a anului trecut. Și aceasta în ciuda trecerii la marca Telekom din septembrie 2014 și a mult trâmbițatului succes cu vânzarea pachetul total de servicii Magenta ONE. Explicația poate fi găsită în usurința cu care, la schimbarea mărcii în Telekom, fostul Cosmote ”a sărit în barca Orange, Vodafone” din punctul de vedere al tarifelor.
Operatorul a adoptat tarife asemănătoare tarifelor Orange sau Vodafone fără a avea aceiași calitate a serviciilor - acoperire și mai ales viteză. Această strategie a contribui la scăderea numărului de SIMuri vândute de fostul Cosmote, la creșterea ponderii clienților cu abonamente și la scăderea veniturilor în 2015, fiind încă un factor care a ajutat RCS&RDS în atragerea a aproape jumătate din numărul total de portări din 2015.
Rămâne de văzut cum își vor repoziționa strategiile cei doi operatori în 2016 pentru a face față provocărilor pieței, care pare a reîncepe creșterea - fostul Cosmote pentru a oprii scăderea, mai ales că are un nou director executiv și RCS&RDS pentru a păstra acumulările de clienți din perioada acordului de roaming national cu Vodafone.

Autor: Dr. Nicolar Oaca

Organizatori

 
agnor
 
its events