Cum sa faci fata inflatiei informationale?

Cum sa faci fata inflatiei informationale?

In urma cu aproape cinci decenii, Alvin Toffler profetea in celebra sa carte "Future Shock" ca omenirea va ajunge, inevitabil, in etapa in care nu va mai putea asimila afluxul de informatii generat de dezvoltarea tehnologiilor. Predictia s-a confirmat pe deplin si, plecand de la clasica formula a lui Toffler "information overload", s-a dezvoltat o teminologie extinsa pentru a diagnostica aceasta maladie moderna: "infobesity", "cognitive overload", "infoxication", "data asfixiation", "information fatigue syndrome" etc.
Potopul de informatii care ne copleseste constant genereaza insa disfunctionalitati majore nu doar la nivel de individ, ci si organizational. Si asta pentru ca nu este vorba doar de zecile de email-uri cu care ne confruntam zilnic la birou sau de sutele de postari din retelele sociale pe care le baleiem automat de pe device-urile mobile, ci mai ales de imensa cantitate de informatii pe care ne simtim obligati sa o exploram constant pentru "a fi la zi" in activitatile pe care le desfasuram. Zilnic suntem "distrasi" de milioane de informații la care nu am avut acces, de care nu am stiut sau care in trecut nu au existat. Sunt informatii pe care, acum, pentru ca sunt disponibile, nu indraznim sa le mai ignoram.
Din ce in ce mai numeroase cercetari demonstreaza insa ca excesul informational la care suntem expusi in mod constant ne afecteaza eficienta profesionala. Iar multitasking-ul nu reuseste sa rezolve eficient problema, ci doar ne reduce productivitatea si creste nivelul de stres, cu implicatii negative asupra calitatii actului decizional. Exista voci care sustin - cu argumente valide - ca pentru toate aceste efecte negative de vina sunt sistemele de filtrare ineficiente in fata inflatiei informationale. Diagnosticul specialistilor este ca intoxicatia produsa de supraexpunerea prelungita la volume uriase de date ne reduce capacitatea de identificare a informatiilor noi intr-adevar utile.
Conferinta Ziua Comunicatiilor reprezinta un "remediu traditional" care isi demonstreaza de peste 19 ani eficienta in combaterea acestei deficiente. Si asta in primul rand pentru ca Ziua Comunicatiilor ofera auditoriului acces nu doar la cele mai noi informatii, ci - mai ales! - la cele cu adevarat relevante pentru evolutia sectorului IT&C atat la nivel local, cat si international.
Modul in care aceste informatii sunt livrate nu este unul unisens, ci multidirectional, pentru ca Ziua Comunicatiilor este un eveniment conceput pe principiul interactivitatii si al feedback-ului imediat. Intr-o lume in care schimbul de informatii se desfasoara preponderent in mediul virtual, Conferinta Ziua Comunicatiilor da participantilor posibilitatea de a interactiona direct cu cei mai importanti jucatori din piata IT&C si cu principalii actori din zona de reglementare a acestui domeniu. Ziua Comunicatiilor faciliteaza schimbul de informatii si ofera posibilitatea de a accesa nemijlocit experiente reale, precum si de a vedea efectiv la lucru noile tehnologii in cadrul spatiului expozitional, proband modul in care acestea pot raspunde problemelor reale. Ziua Comunicatiilor reuneste anual companiile si organizatiile care au cu adevarat un cuvant de spus in evolutia industriei IT&C romanesti. Este locul in care va puteti creste vizibilitatea, va puteti consolida relatiile de parteneriat si stabili direct noi contacte, in care puteti evalua nivelul concurentei si descoperi noi produse si servicii inovative.
Sunt argumente solide, probate de-a lungul celor 19 ani in care Ziua Comunicatiilor si-a consolidat constant pozitia de cel mai reprezentativ eveniment al sectorului telecom. Iar longevitatea confirmata prin celebrarea celei de a XX-a editii atesta statutul de exceptie.

 

Organizatori

 
agnor
 
its events